Monday, August 1, 2011

Mythbusters

Нещодавно в розмові я пожартував, що "існує міф, ніби лінукс важкий в настройці". Всі дружньо посміялись і сказали, шо це не міф, а чиста правда. І от вчора мені випала нагода перевірити чи це дійсно так. Мене попросили інстальнути на новенький нетбук віндовс. Під час інсталяції я записував кожен крок, щоб зробити порівняння складності інсталяції вінди і лінукса. І, заодно, переконати людей, що лінукс в 1000 раз кращий за віндовс.


Одним словом я маю 1 новенький Acer Aspire One 521 нетбук, на який треба поставтити Windows 7 Ultimate (x86) і старенький Dell Inspiron 1300, щоб на ньому поставити Ubuntu 11.04 (x86). Оскільки, мабуть, порівняння самої інсталяції в інтернеті вже є, то я ускладнюю задачу і попробую ще з кожного комп'ютера вийти в інтернет і програти mkv відео. Буду відзначати кожен важливий крок і орієнтовний затрачений час.

Поїхали, першою ставив Windows 7 Ultimate:
Проблем з створенням інсталяційного usb з віндою не було. Тому включаю нетбук, гружусь з usb.

1. Вибираєм диск, на який ставити систему і тиснем інсталл. Чекаєм...
Перегружаємся
Чекаєм завершення інсталяції...
Перегружаємся знов

2. Питає якийсь product key. Я поняття не маю, шо то таке, тому шукаю в гуглі з іншого компа (на щастя він у мене був)
Вводжу, все ок

3. Перша загрузка і зразу проблема - вінда не знайшла драйвера для мережевої карти

4. Шукаю дрова з іншого компа на сайті асера. Заодно качаю дрова для всього нетбукового чіпсету.
Після інсталяції драйверів, на екрані трохи розвиднілось. Очевидно інсталювались драйвера до відеокарти.
Інсталюю дрова для мережі.
УРРА, онлайн!

5. Тепер firefox/chrome, не буду ж я користуватись internet explorer 8

6. Антивірус! Куда в інтертет без презерватива? Ставлю avast! він безплатний.

7. Ше треба драйвера для wifi, блютус, камери... Бачу на сайті якийсь DriverFinder free, який найдьот мнє всє драйвєра автаматічєскі.

Ставлю DriverFinder

Стираю нахєр, бо воно показало девайси з девайс менеджера, але, шоб скачати драйвера, треба кудась відіслати смс-ку!

8. Марку wifi контролера не вдаєтсья знайти засобами віндовса, а на сайті асера є 2 варіанти. Качаю наугад. Не вгадую. Качаю другий драйвер.

Ура на! є wifi!

9. Наступний тарджет: подивитись відео. Качаю кодеки. Вроді всьо гладко, mkv контейнер грає.

11. Офіс? На вінді ж жоден документ не відкриєш. Знов качати майкрософт офіс і крякати? Ну нє, ставлю open office поки шо.

ну всьо ніби...

12. Хєр там! Відкриваю інформацію про систему і читаю, що вона буде дійсна лише кілька днів. Треба активувати копію вінди.
Шукаю в неті. Є віндовс активатор. Качаю архів - розпаковую. Знов, блять, треба слати кудась смс-ку!
Шукаю далі. Всі лінки ведуть на одні і ті ж дибільні активатори. Пів години шукаю. Нарешті знаходжу нормальний, але в локальній мережі в когось на шарі.

Активував хух. Час = 2 год.

Короткий висновок - купляєте нетбук - не жміться і беріть зразу з інстальованою ліцензійною віндою.

Ну і тепер Ubuntu Linux 11.04:
1. Грузимся з флешки - зразу тисну "встановити"

2. Спитав чи я хочу встановити пропрієтарні кодеки, але я не підключений до інтернету - тому тисну НІ.
Вибираю кастомну установку, шоб не потерти автоматично партиції
Вибираю диски на які ставити систему
Поки копіюються файли, вибираю часовий пояс, розкладку клавіатури, ім'я користувача і пароль
чекаю...
Інсталяція завершена
перегружаємся

3. Антивірус не ставлю, нах?

4. Крякати нічого не треба

5. Firefox зразу - ніякого IE

6. Драйвера до wifi не знайшлись, тому підключаю utel-модем шоб скачати.
Перша проблема. 3G модем зразу не знайшовся. Довелось перегрузити комп.

7. Є модем, є інтернет від утел

8. Качаю пакет broadcom-wl і з'являєтсья wifi

9. OpenOffice (LibreOffice) вже є

10. Пробую грати відео - каже, шо кодеків нема, але може знайти. Знаходить кодеки, але попереджає, шо вони пропрієтарні

Всьо, система готова до роботи. Захищена від вірусів, з базовим набором користувацьких програм.

Час = 1 год

Висновок: робіть самі.
А я скажу, що проблем з лінуксом було набагато менше, і це при тому, що ставив я його на комп'ютер 5-6 річної давнини.

No comments: